reklama

Chlapcom z Hradnej stráže

Chalani,vždy som obdivoval šikovné ruky vojakov, ktorí s choreografickou presnosťou krútia, búchajú, žonglujú puškami. Sám by som to asi nikdy nedokázal. Najskôr by som si buď bajonetom očko vylúpol, alebo pažbou sánku dolámal. V telocvični by som to možno ako-tak potriafal, no pred zrakmi toľkých ľudí, koľkých mohlo vidieť oko diváka vo vysielaní našej spravodajskej televízie, by to malo najskôr tragické následky. Okrem toho priliehavé, no nepriepustné uniformy, na hlave brigadírka, teplo ako v sude. Borci, klobúk z hlavy dolu. A hlboký úklon.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Bodákom by som sa pri tomto galaprograme (týmto slovom charakterizuje Vaše vystúpenie oficiálna stránka Čestnej stráže Prezidenta SR) dokrvavil aj kvôli pesničke, ktorá Vám hrala do kroku. Vraj: Vitajte v St. Tropez. Tak sa to bum čvacht dielko volá. Keby šlo len o to, pohoda, možno by sa aj slávni žandári pousmiali a zasalutovali Vám. Veď to, keby šlo len o to...
Ušku absolventa prvého ročníka angličtiny v jazykovej škole však nemohol ujsť vskutku povstalecký obsah piesne. Nože načrime:

Získam sviežosť, let,
chytím dobrý prúd a zostanem vo výšinách,
vysoko ako la la la.
Niet tu ničoho, čo si za moje prachy nekúpiš,
Dolce, Gucci a Louis V,
jachta taká veľká, že môžem žiť na mori,
v realite ma neuvidíš.

Páni, toto by sa snáď ešte dalo prijať, veď isteže, žijeme v novej dobe, ku ktorej patria aj vychytené značky handričiek. Pilulka to horkastá, prehltneme, nie? No poďme ďalej.

V týchto Euro rámčekoch sa zmení celý svet,
divoké štetky prišli,
cítiš život, chceš ich pohlavne spoznať (to naše slovo sa hanbím napísať)
tvoj mozog sa zblázni v mojom rýchlom aute.

„Atrakcie takéhoto typu sú vždy zaujímavé pre verejnosť, preto, ak aj niekto mohol mať na to iný názor, ja si myslím, že to splnilo svoj účel, pretože to prilákalo ľudí.“ Takto sa Vás zastal premiér, šuhajci. Blahoželám.

Priveľa prachov na bankovom účte,
kričte a revte pre moje ruky vo vzduchu.
Keď sme v St. Tropez,
wow, teraz je párty,
utrácať prachy vo veľkom,
kričte a revte pre moje ruky vo vzduchu.

„Hahaha, tak to je len pre ľudí, na spestrenie programu, dôležitosť osláv SNP je v niečom inom.“ A takto Vás zase podržal pán prezident. Len Vám stisnúť pravicu. Boli ste skvelí. A unesení boli určite všetci oficiálni hostia, napríklad členovia dvadsiatich siedmich veľvyslanectiev (tí asi dobre rozumeli pesničke, no určite jej nerozumeli v centre Povstania). Žijúci hrdinovia bojov o Slovensko pesničke zrejme nerozumeli vôbec, ani v centre Povstania, ani nikde inde. A najviac boli určite nadšení mladí návštevníci Pamätníka SNP v Banskej Bystrici, ktorí si mohli v prítomnosti významných osobností politického života zaspievať s DJ Antoinom la la la.

Chalani, nacvičené to bolo výborne. A teraz naspäť do ubikácií, začíname: Hello, my name is...

Karel Dvořák

Karel Dvořák

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Učiteľ, čitateľ, šachista. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáO školeSúkromnéSpoločenské

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu