reklama

Prvý zoskok

K rozhodnutiu skočiť z lietadla môže človeka priviesť všeličo: stávka v krčme, neznesiteľný pocit nudy, lekársky potvrdená nízka hladina adrenalínu. Alebo to rozhodnutie urobí niekto za vás. To bol môj prípad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Keď som koncom novembra stužkoval maturantov, ešte som netušil, že zo študentskej slávnosti budem odchádzať so zážitkovým darčekom: „Nech sa páči, pán učiteľ, dostávate od nás samostatný zoskok s padákom.“ Človek na chvíľu zdúpnie. Pri preberaní sa usmieva do fotoaparátu, tvári sa odhodlane (v saku a kravate som naozaj odhodlaný), neveriacky krúti hlavou, ale v podstate je všetko v pohode, lebo hudba, tanec, smiech a slávnostne uvoľnená nálada.

Potom sa jedného dňa zobudíte a viete, že ten dar v skutočnosti preberáte až teraz, v deň zoskoku. Základný pocit pohody nemizne ani počas teoretického školenia, ani na trenažéri, keď sa učíte odhadzovať hlavný padák a otvárať záložný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zrazu sedíte na kraji lietadla, len tak na pol zadku, inštruktor zakričí: „Ruky!“ Naučene ich skrížite na hrudi. Ozve sa hlasné vpred! a letíte. Čas s priestorom sa dohodli a spoločne zmenili parametre, odrátavate tri sekundy a všetko, na čele s vami, beží, šprintuje ozlomkrky dolu. Neveríte vlastnej hlave ani telu, počujete iba hvízdavé švuiiiííííííí. Spomaľujete, telo sedí, nohy sa hompáľajú a hneď je všetko jasné. Vlastne nie je. Treba sa ešte zo vzduchu dostať na rodnú hrudu. No oproti minútam a sekundám pred skokom je toto už len konská dávka adrenalínu. Tá predtým bola slonia. Nie, veľrybia. Rodná hruda sa pozvoľna blíži v záplave otáznikov: To naozaj? Verím tomu? Naozaj som skočil? Naozaj budem žiť? Lúčil som sa predčasne?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Precitol som až na zemi. Sediac na zadku som pochopil. Tento zoskok bol prvý. A nebude posledný.

Vďaka, študenti!

Karel Dvořák

Karel Dvořák

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Učiteľ, čitateľ, šachista. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáO školeSúkromnéSpoločenské

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu